Ik heb mijn bedrijf Retail Drive opgericht in 2011 als het logische gevolg van al mijn kennis, kunde en ervaring, die ik heb opgedaan in de jaren ervoor bij diverse grote landelijke en internationale Retail organisaties (o.a. Hema, Formido, Maxeda).
Wat mij in die periode het meest triggerde was efficiency. Het doel daarbij was steeds de klant te ontzorgen en tegelijkertijd efficiency te gebruiken om diverse processen binnen Retail organisaties te verbeteren en dus te veranderen. De kosten gaan omlaag, het rendement omhoog en het mes snijdt daardoor aan twee kanten.
Door bestelmethodieken te stroomlijnen, synergie te zoeken binnen formules en die logistieke processen te stroomlijnen en te implementeren, kunnen aanzienlijke besparingen worden gerealiseerd. De digitale transformatie van die processen is de volgende vertaalslag die kan worden gemaakt. Ook dat levert grote besparingen op. In de jaren vanaf de oprichting van Retail Drive heb ik mogen werken voor grote Retail organisaties als Woonexpres, NS Retail, Trendhopper en Blokker. Op dit moment werkt Retail Drive voor Intratuin, met 52 vestigingen een grote Franchise organisatie.
In principe kan in elke Retail organisatie Formule management, Category management en Omni-Channel management worden geïntegreerd. Daarbij is de digitale transformatie en nauwe samenwerking tussen deze 3 formule pijlers onontbeerlijk om tot optimaal rendement te komen. In dit proces van integrale ketenefficiency staat de klant echter altijd centraal.
Het optimaliseren, digitaliseren, efficiënter maken en het kunnen overzien van dit soort complexe processen, zowel on- als offline, is het specialisme van Retail Drive.