‘Resultaat door praktijk centraal te stellen’
De training integraal keten management is een 1-daagse training, die bestaat uit 2 dagdelen van 3 uur. Het doel van de training; ketenbewust opereren binnen grote retail organisaties, waar elke extra handeling geld kost.
Deze training is van belang voor een ieder die direct of indirect betrokken is bij de retail keten online en offline. Denk daarbij aan functies als commercieel manager, inkopers, categoriemanagers en assistant categorie managers, leveranciers, account managers.
Diegenen die verantwoordelijk zijn voor de goederen bewegingen en de daarmee samenhangende informatie stromen. Van Zand tot Klant. Overal in de keten kunnen er blokkades, vertragingen en onjuiste informatie stromen ontstaan wat inefficiency in de hand werkt. Dit kost de organisatie mankracht en of geld, ofwel rendements verlies.
De training geeft een duidelijk overzicht van de verantwoordelijkheden en aspecten die een rol spelen bij integraal keten management. Daarnaast geeft de training gerichte aanknopingspunten om de integrale keten denkwijze continu toe te passen.
Onderdelen die daarin naar voren komen zijn o.a.: wat is integraal keten management?, waarom is integraal keten denken relevant voor retailers?, hoe pas ik dit én in welk tempo pas ik dit toe binnen de organisatie?, wat zijn de voordelen en wat levert integraal keten management voor de organisatie op? en welke ondersteunende middelen kun je hierbij inzetten?
De training bestaat uit:
Deel 1:
- Integraal keten denken
- Goederen en bewegingen
- Informatie stromen
- Packaging en design
- Fysiek versus online
- Omni Channel
Deel 2:
- Integrale keten analyse
- Integrale keten strategie
- Integrale keten processen
- Data analyse
- Rendement optimalisatie
- Rollen en verantwoordelijkheden
- Sales, buying, operations
- Leiderschap en gedrag