‘Digitale transformatie leidt tot optimaal rendement’
Training Category management
De training Category management is een 2-daagse training, die bestaat uit 4 dagdelen van 3 uur. Deze training is van belang voor een ieder die direct of indirect betrokken is bij Category management. Denk daarbij aan functies als inkoop- sales- en accountmanagers, Trade Marketeers en is zowel gericht op retailers als leveranciers.
De juiste opleiding en implementatie van Category management ondersteunt medewerkers bij het uitvoeren van hun functie. Zij leren Category management te gebruiken om het optimale rendement van de categorie bij retailers te realiseren. De training geeft een duidelijk overzicht van de verantwoordelijkheden en aspecten die een rol spelen bij Category management. Daarnaast geeft de training gerichte aanknopingspunten om de juiste informatie in een Category management plan toe te passen en te gebruiken.
Binnen Category management staat de klant altijd centraal. Het gevoel van de klant is leading, zowel Off- als Online. Op basis van gericht marktonderzoek kan strategie worden bepaald. Category management is een vak en geen verzameling van toevalligheden. Het ‘samen’ managen van categorieën door retailers en fabrikanten of toeleveranciers is essentieel voor het proces binnen Category management.
Retail Drive adviseert en geeft trainingen aan bedrijven die zich richten op zowel Online als Offline categorie strategie en – management.
Onderdelen die in de Training naar voren komen zijn o.a.: hoe denk en werk je vanuit de visie van de klant?; de stappen voor het ontwikkelen van je eigen Category Plan; waar staat de Retail formule voor en hoe versterk je deze met je categorie?; het ontwikkelen van de Retail Marketing Mix en hoe werk je samen op een categorie?
De tweedaagse training bestaat uit:
Deel 1:
- De winkelformule
- Formule en Strategie
- Positionering
- Bouwstenen
- Totaalbeleid en Category management
- Omni-Channel
- Analyse invloed omgeving
- Trends en maatschappij
- De klant (shopper)
- De concurrent
Deel 2:
- Categorie plannen
- Categorie rollen
- De beroemde P’s
- Business cases
- Online categorieën
- Promoties
- Leveranciers en relaties
- Contract en beheer
- De rol van duurzaamheid
- Supply Chain en integrale keten efficiency
- Space management